Aby dostihy ze vsazených peněz na koně v Česku skutečně profitovaly, musely by do nich sázkové kanceláře vracet část peněz jako ve Francii. To se samozřejmě u ryze komerčně laděných společností automaticky neděje. Žádný zákon jim to nepřikazuje.
Pokus z dřívějších let nalákat sázkaře do kamenných poboček Fortuny nevyšel. Svět v roce 2017 je však online a tak si od letošního roku můžete pravidelně vsadit na dostihy v Tipsportu a zmíněné Fortuně. Sami kanceláře byly překvapené, že i bez jakékoli propagace je o sázky zájem.
Nejsou však nabízeny všechny dostihy v jednotlivých dnech. Schází totiž podpora v podobě televizního či streamového přenosu. Sázet na něco, co není vidět, prostě tolik nefrčí. Díky pravidelným televizním přenosům se například zvýšila popularita florbalu. Proč by turf nemohl jít v jeho šlépějích…
Širší nabídka bude
Rozšíří se současná nabídka kurzů? „Tipsportu se sázky na koně zatím osvědčily a dnes už máme v nabídce zpravidla několik dostihů denně. Zařazujeme hlavně ty, u kterých můžeme sázkařům nabídnout stream závodu,“ potvrzuje Václav Sochor, vedoucí oddělení komunikace v Tipsportu.
Chance jako dceřiná společnost Tipsportu má pochopitelně podobnou strategii. „Koně jsou u nás novinka, zatím jsme se šíří nabídky kurzů spokojeni. Ale pochopitelně průběžně vyhodnocujeme zájem sázejících a nabídku budeme upravovat podle potřeby. Ale mohu říct, že zásadní rozšíření v tuhle chvíli neplánujeme,“ říká Markéta Světlíková, tisková mluvčí Chance.
Co si o sázkách na dostihy myslí Václav Friedmann, ředitel komunikace v Sazce? „Uvažujeme o rozšíření naší nabídky o nové a populární sporty a události, k nim patří i české dostihy. Rozhodně ale nerozšíříme naši nabídku o dostihy v nejbližší době, nejdříve za několik měsíců.“
Vyčkává se…
Ano, sázky a koně na obrazovkách či monitorech jsou ruku v ruce. Současné přímé přenosy z turfu sponzoruje Jockey Club České republiky. Co kdyby se k nim ale přidaly české sázkové kanceláře a díky tomu bychom mohli týden co týden koně vidět v televizi nebo na počítači?
Uvažují kanceláře o sponzorování přenosů jako marketinkovou podporu sázek? „Na jakékoli vyhodnocení z marketingové perspektivy je příliš brzy. Pokud bude popularita sázek na koně dlouhodobě stoupat, určitě se jí náš marketing bude zabývat. Zatím to pro nás téma není,“ říká Sochor z Tipsportu.
„Sponzoring přenosů teď aktuální není,“ doplňuje Světlíková z Chance.
Opatrný ve slibech je i kolega Friedmann ze Sazky: „Je velmi pravděpodobné, že v případě rozšíření naší nabídky zvýšíme marketingovou podporu těchto sázek. Pokud se týká podpora SazkaBetu v tomto roce, investujeme jak do nadlinkové (masové, pozn. aut.) a podlinkové (přímé) komunikace.“
Prostě, největší hráči na trhu vidí v sázkách na dostihy velký potenciál, ale vyčkávají, kolik jim koně přinesou peněz.
Jen České derby a Velká pardubická
Největší databáze sportovních výsledků Livesport, kterou používá mnoho sázkařů z celého světa, přináší každý den výsledky všech dostihů po celé planetě. O těch českých však zarytě, a především nepochopitelně, mlčí.
„Stejně jako loni, plánujeme i letos plnit výsledky nejpopulárnějších a největších dostihů v Česku. Letošní ještě nemáme zadané,“ říká Martin Kaše z Livesport.cz a má tím na mysli pouze výsledky z Českého derby a Velké pardubické.
Jinými slovy, tuzemský turf je stále málo zajímavý i pro Livesport. Zda by to změnily přímé přenosy v televizi či na internetu je otázkou, na kterou zatím neznáme odpověď. Stejně jako na to, zda potom díky koníčkům bohatší sázkové kanceláře vrátí část peněz zpět do českého turfu…
Antonín Ebr, autor je sportovní novinář a publicista
Zatím nebyl přidán žádný komentář.